SEKEM
SEKEM – “Big Business” og “Economy of Love”
Lørdag den 30. nov kl. 15.00-17.00
Entré: 80/100 kr. efter eget valg

Langt ude i ørkenen nordøst for Kairo stråler SEKEM som et fyrtårn for bæredygtighed i verden – økonomisk, økologisk og socialt. SEKEM blev grundlagt af Ibrahim Abouleish og hans familie. Det hele startede som en tør og øde plet i ørkenen og er i dag arbejdsplads for mere end 1.500 medarbejdere. Egyptens største producent af mad og urter. SEKEM har lige modtaget den prestigefyldte 2024 Gulbenkian Prize for Humanity.

Dr. Ragnhild Nilsen og Læringsekspert Hanne Houbak giver en levende fortælling om SEKEM, og hvordan bæredygtighed udfoldes – på farmen, hos de mere end 10.000 bønder, på fabrikkerne, lægehus, skoler og Heliopolis Universitetet. Ragnhild er klimapsykolog og har samarbejdet med SEKEM i mere end 20 år. Hanne repræsenterer bl.a. Danmark i SEKEM Scandinavia. Hanne arrangerer en rejse til SEKEM  foråret 2025.

Arrangør: Antroposofisk Kulturhus København

Man kan sikre sig billet ved tilmelding på:
tilmelding@antroposofiskkulturhus.dk